سلام خدمت شما دوستان و همراهان سایت اسمارت دولوپرز . تو آموزش Room در اندروید میخام در مورد کتابخانه Room صحبت کنیم و به طور کامل با این کتابخانه آشنا بشیم . پس با من همراه باشید .

آموزش Room در اندروید

Room چیست ؟

اگه قبلا با دیتابیس توی اندروید یا حالا هر زبان برنامه نویسی دیگه ای کار کرده باشید ، میدونید که برای وارد کردن اطلاعات یک آبجکت توی دیتابیس باید به طور دستی دونه دونه مشخصات اون آبجکت رو توی ستون خودش توی دیتابیس وارد کنید و کوئری هاش رو بنویسید . برای مثال فرض کنید یک آبکجت user داریم. این آبجکت شامل سه مشخصه name , lastName , age هست . حالا اگه بخاید این آبجکت رو توی جدول دیتابیس وارد کنید باید به این صورت بنویسیم ( البته این روش هارد کدیه و فقط جهت مثاله ) :

خب حالا اگه بخایم همین متد رو با Room پیاده سازی کنیم به این صورت میشه :

خب همونطور که میبینید خیلی کد نویسیمون کم شده . حالا اگه بخایم همین یوزر رو از دیتابیس دریافت کنیم باید چندین خط کد بنویسیم تا یک شی User از اطلاعات دیتابیس دریافت کنیم که این امر با استفاده از روم به دو خط کد کاهش پیدا میکنه .

درواقغ Room یک کتابخونه هست که کار با دیتابیس رو برامون راحت تر و لذت بخش تر میکنه و همینطور از خطاهایی که ممکنه موقع کار با دیتابیس برامون پیش بیاد مثل اشتباهات چاپی توی اسم ستون ها و … تا حد زیادی جلوگیری میکنه .

پیش نیاز های آموزش Room در اندروید

قبل از اینکه این آموزش  رو تهیه کنید بهتره با این موضوعات آشنایی داشته باشید :

مشخصات و مدت آموزش

این آموزش در 4 قسمت تهیه شده که در مجموع 130 دقیقه میباشد. 

تو این آموزش شما ابتدا با مفاهیم پایه ای و اولیه کار با روم آشنا میشید و بعد به مسائل پیچیده تر و کاربردی تر کتابخانه Room پرداخته شده . و در نهایت با یک مثال عملی آموزش رو به پایان میرسونیم .

خرید و دانلود آموزش 

 

تعداد فروش :
0

به این مطلب چه امتیازی میدهید ؟

اشتراک
باخبر شدن از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها