سلام خدمت شما همراهان سایت SmartDevelopers . تو این آموزش میخایم به مبحث VectorDrawable در اندروید بپردازیم و با مفاهیم پایه‌‌ای وکتورها و با نحوه ترسیم یک وکتور و برخی از دستورات ترسیم آن ، آشنا بشیم .

Vector چیست ؟

وکتورها عکسهای گرافیکی کامپیوتری هستند که با مقرارت نقطه‌های دو بعدی ساخته میشن و با وصل شدن این نقطه‌ها به هم و گرد کردن این خطوط میشه تصاویری رو ساخت .

چرا باید از Vector ها استفاده کنیم ؟

مزیت وکتور نسبت به گرافیک پیکسلی اینه که اگه تصاویر وکتور رو بزرگ کنیم از کیفیت این تصاویر کم نمیشه چون این تصاویر بر پایه بردار و نقطه هستند و هرچقدر که ما این تصاویر رو بزرگ کنیم فاصله این نقاط به صورت مقیاسی بزرگ میشه و برای خطوط بین این نقاط فرقی نمیکنه که فاصله شون چقدره و فقط کار این خطوط اینه که دو نقطه رو به هم وصل کنن و همین امر باعث میشه که کیفیت این نوع تصاویر کم نشه .

مزیت VectorDrawable در اندروید چیست ؟

مهمترین ویژگی وکتور ها که نیاز کار ما اندروید نویساست اینه که تو هر سایزی کیفیتیش کم نمیشه و مهم نیست که این عکس قراره تو یه گوشی با سایز صفحه کوچیک نمایش داده بشه یا تو یه تبلت، در هر صورت کیفیت این عکس فرقی نمیکنه و اینکه حجم این نوع تصاویر خیلی کمتره نسبت به تصاویر پیکسلی.

تو این آموزش چه چیزهایی یاد میگیریم ؟

تو این آموزش با مفاهیم پایه‌ای ترسیم VectorDrawable در اندروید و برخی از دستورات و نحوه ساخت یک VectorDrawable آشنا میشید . و همینطور یاد میگیرید که چطور یک تصویر با فرمت SVG رو وارد اندروید استدیو کنید .

 

دانلود آموزش - رایگان

 

حجم فایل 18 مگابایت.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید ؟

اشتراک
باخبر شدن از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها